Irodaszer webáruház

Informatikai és irodatechnikai kellékek nagy választékával várja vevőinket webáruházunk.

Informatikai kellékanyagok

Informatikai és irodatechnikai kellékek nagy választékával várjuk vevőinket. Ha nagy készletünk ellenére előfordul, hogy nem tudjuk Önt azonnal kiszolgálni, másnapra átveheti a kért kelléket.

Rendszerintegráció

Az Abakusz Kft egyik legdinamikusabban fejlõdõ üzletága a rendszerintegráció. Teljes körû informatikai megoldásokkal, kulcsrakész rendszerek telepít...

Rendszerintegráció

Üzemeltetés és szervíz

 Az egyre bonyolultabbá váló számítástechnikai berendezések és szoftverrendszerek mellett ma már elképzelhetetlen megfelelõ szakértelem és tapasztal...

Üzemeltetés és szervíz

Kereskedelem

A számítástechnikai eszközökbõl a minõségi termékek forgalmazása a fõ cél. Termékkörünk az otthoni felhasználók által igényelt személyi számítógépektõ...

Kereskedelem

Hálózatépítés

A strukturált kábelezési rendszerek megvalósítása és üzemeltetése során kiemelt figyelmet fordítunk széles körû szolgáltatások biztosítására is...

Hálózatépítés

Védekezés az internetes károkozók ellen (Vírus, féreg, worm, SPAM)

Az internet folyamatos térhódítása elősegíti az számítógépes károkozók gyors terjedését.

Míg néhány éve egy vírus világméretű elterjedéséhez 1-2 hét kellett, addig mára ez néhány órára csökkent. 2002-ben napi 5-10 új károkozót regisztráltak, mára ez napi 1500 körülire emelkedett.

A legfontosabb változás azonban, hogy a károkozók láthatatlan támadást indítanak a számítógép ellen. Néhány éve adatot töröltek, akadályozták a munkát, ma pedig adatot lopnak, illetve a számítógép távoli irányítását teszik lehetővé.

Károkozók elleni védekezés

A biztonságos üzemeltetéshez szükséges a munkaállomások, a szerverek és a levelező rendszer védelme. Ma már nem csak vírus, hanem worm, spyware és trójai programok elleni védelem is szükséges a teljes védelemhez. A rendszert úgy célszerű kialakítani, hogy a számítógépeket ne kelljen egyenként beállítani. A károkozók elleni védelmi rendszerek általában lehetőséget adnak a központi menedzsmentre.

Ebben az esetben a beállításokat egy központi menedzsment felületen lehet elvégezni, és az így kialakított irányelveket a számítógépeken érvényesíteni. Ez biztosítja, hogy a rendszergazda beállításai az összes számítógépen, egyszerre hajtódjanak végre. A központi vírusadatbázis-frissítés segítségével a számítógépek nem egyesével töltik le a frissítéseket az internetről, hanem egy irányelvben meghatározott időpontban és gyakorisággal, egy kijelölt szerverről. Ez kíméli az internet sávszélességet, és biztosítja, hogy azokon a számítógépeken is a legfrissebb adatbázis álljon rendelkezésre, ahol egyébként nem engedélyezett az internet hozzáférés.

A károkozás módjai

A hagyományos vírusok a számítógépen levő állományokat támadták, vagy a munkát nehezítették (pl.: leestek a betűk a képernyő aljára). A kémprogramok adatokat gyűjtenek rólunk. Ellopják a számítógépen tárolt adatainkat, az e-mail kapcsolatainkat, a bankkártya adatainkat. A napjainkban legelterjedtebb károkozók a számítógép irányítását teszik lehetővé egy távoli számítógépről. Az ilyen fertőzött számítógépekből álló hálózatot nevezzük botnet-nek. Az ilyen hálózatokat (melyek akár több millió gépből is állhatnak) pl.: SPAM küldésre vagy összehangolt internetes támadásra használják. Ezeknek a hálózatoknak a szolgáltatásait jó pénzért értékesítik.

Vírusvédelem a levelezőrendszeren

A vírusvédelmi rendszer minden egyes bejövő levelet feltartóztat, a mellékleteit egyenként megvizsgáltatja a vírusvédelmi rendszerrel, és csak abban az esetben engedi tovább a levelet, ha az annak minden mellékletével együtt vírusmentes, nem jelent biztonsági kockázatot a címzettre nézve.

SPAM szűrő működése

A SPAM szűrő rendszer a levelező rendszeren átmenő leveleket ellenőrzi. A levelek SPAM minősítése a levél több jellemzőjének együttes értékelésétől függ. Ezek pl.: a feladó, a címzett, a levél formátuma (színek, írásjelek, stb), a levélben található szavak. A levelek egy része, minden ember számára egyértelműen SPAM, egy részük pedig egyértelműen normál levél. A maradék levelek megítélése szubjektív. Pl.: Ha egy utazási iroda rendszeres ajánlatokkal bombáz engem, akkor a rendszer nem tudja eldönteni egyértelműen, hogy ez a levél normális levél-e. Ha én kértem (feliratkoztam a listára), akkor normális levél, ha nem, akkor SPAM.

A SPAM szűrő a vizsgálat minden egyes szakaszában pontozza a levelet, majd a vizsgálat végén összeadja a pontokat, és a levelet a pontszám szerinti beállításoknak megfelelően pl.: törli, karanténba teszi, vagy a levél tárgyát „SPAM" szöveggel egészíti ki.

Egy SPAM szűrő rendszer bevezetése idő -és energiaigényes feladat. A megbízható működéshez folyamatos finomhangolás, és a rendszeren áthaladó legalább 5-10 ezer levél szükséges, hogy a rendszer „megtanulja" a cégre jellemző levélformátumokat. Nagyon fontos látni, hogy egy SPAM szűrő rendszer nem „globális igazságok" alapján működik, azaz lehet a rendszerünkben SPAM egy levél, ami más cégnél nem az, illetve fordítva.

Híreink

  • ElérhetőségeinkTöbb ügyfél részéről is előfordult az utóbbi időben, hogy a hibabejelentést rossz címre küldte, ezért késve tudtuk elkezdeni a hiba elhárítását. Kérjük, hogy olvassa el, hogy melyik kapcsolattartási lehetőség a legjobb Önnek.
  • Képzési program az Abakusz Kft munkatársainakA feladataink elvégzéséhez állandó képzésre van szükség.

Ügyfeleink véleménye

  • Sáhó Dániel (Per-kor Kft)2008-ban több helyi rendszerüzemeltető cég közül esett választásunk az Abakusz Kft-re és nem bántuk meg. Szakmai felkészültségüknek köszönhetően megbízható és fejlett rendszert építettek ki nálunk. Igényeinkre gyorsan reagálnak, a személyes kapcsolat is kiváló.
  • Gurmai Károly (Vincotech Kft)Számomra a legpozitívabb eredmény az volt, hogy a helyi IT tagjai gyorsan és jól tudtak együttműködni a telepítést végző kollégákkal, rengeteg haszon információt tudtak meg a rendszerről, ami segítette őket, hogy teljesebb legyen az telefonrendszer használatáról alkotott képünk.